Monday, October 10, 2011

7. nädal: Märgendamine ja folksonoomia

Nädala ülesanne: Otsige veebist kaks näidet folksonoomia kohta - üks selline, kus see väga hästi töötab, ning teine, kus see eriti ei taha toimida.

Kuna tooma peab ühe halva ja ühe hea näite siis seekord ma alustaks halvast näitest. Siinkohal tahan kohe mainida, et olukord on subjektiine. Kindlasti leidub kodanikke, kes sama asja pigem huvitavaks, kasulikuks ja heaks hindavad. Asja juurde – mind tohutult härib, et FB-s on võimalik sildistamine (tagging), erinevatel piltidel ning sealsamas viide persoonile. Samas ma pole kunagi uurinud äkki on võimalik see keelata ja puhun siin tühja vaenu välja. Kindel on aga fakt, et vaikeseadetega on see sisselülitatud ning kasutatav. Lihtsalt ei meeldi!

Nüüd siis hea juurde :)
Siia tooks näiteks (samamoodi puhtalt enda kogemusest) ka loengu materjalides mainitud Delicious. Kasutan seda ise ning aktiivselt. Enne kõnealuse rakendamist olid kõik järjehoidjad segamini kadunud ning ...huuh hullumaja. Õnneks võimaldab konkreetne lahendus väga hõlpsasti asju sorteerida ja sildistada, mille tulemusena on hiljem asjade leidmine vägagi mugav ja mõnus - organiseeritus. Julgen kõigile soojalt soovitada. Kusjuures ma ei kujutaksi enam elu ette kui niimoodi opereerida üks hetk ei saaks. Pool mu veebielu on korraldatud just seal.

Mina tänan.

No comments:

Post a Comment