Saturday, October 1, 2011

5. nädal: Blogosfäär

Nädala ülesanne: Kirjelda ajaveebipostituses blogimise erinevaid motiive ning too konkreetseid näiteid veebist.


Blogosfäär? Kõige praemini seletavad seda sõna tõenäliselt blogi, blogija, veebipäevikud ning nende ümber keerlev ja uuema aja igamehe ajakirjandus internetis. Mis pagana „sümptom“ ajendab ühte persooni blogima? Näiteks võin siinkohal kasutada iseennast, pole kuni ühe ilusa septembri kuu päevani aastal 2011 kordagi plaaninud ise ajaveebi pidada – vaadake nüüd! Minu ajendiks oli kool ning ühe magistratuuris võetud aine edukas läbimine: Sotsiaalne tarkvara ja võrgukogukonnad.


Aga ülejäänud inimesed peale minu?

Arvan, et erinevad motiivid blogimiseks on individuaalsed ning tulenevad näiteks asukohast (loengumaterjalides mainitud Iraan), erialast jne. Prooviks kirja panna peamised motiivid.

Informatsiooni jagamine - isiklikult olen seda kogenud kui „tarbija“ pool. Väga populaarseks on muutund (eriti tänu viimasele majandus-krahhile) eestlaste töötamine/elamine välismaal. Blogi on ideaalne viis sõprade ja perekonna kursis hoidmiseks väljamaal toimetamistega. Samamoodi kasutatakse analoogset blogimist kui ollakse lihtsalt reisil. Kuigi oli nõutud iga motiivi jaoks ka näide siis siia ei hakka oma tuttavate reisi seiklus väljaspool Eestimaad linkima. Ise pole reisiblogi kirjutanud ning loodan õppejõu armule :)

Vabadus janu – mõtlen konkreetselt Iraani (kuid ka muud analoogsed olukorrad), kus ajakirjandus ning meedia on allutatud riigile kus viimane omab tugevat kontrolli ning informatsioon „kallutatakse“. Lehekülg Iranians Blogs, sisaldab mõningaid kokku korjatud viiteid iraanlaste blogidele.

Eriala, töö, reklaampaljud firmad kasutavad just blogimise võimalusi iseendi huvitavaks tegemisel ning tasuta reklaamimiseks. Selline käitumine on ühe rohkem populaarsust kogumas ning isiklikult tundub, et erinevate ettevõtete blogid, FB kontod ja twitterid hakkavad varsti saama rohkem külastatavust kui konkreetse firma ametlik veebileht. Siia võib tuua kõigi kolme (eriala, töö, reklaam) kohta korraga näiteks poliitikud.

Edevus, oma arvamuse „valjult“ avaldamine – inimene on juba reeglina edevaks loodud ning nõuab teatud tähelepanu. Kui sa oskad midagi hästi siis blogosfäär annab selle näitamiseks hea väljundi, mis iganes valdkond ei ole. Ei hakka ka siia kellegi blogi konkreetselt tooma kuid näitena võiks mainida tõenäoliselt maailma esimest blogijat ja Justin Hall ja tema blogi.

Pean neid põhilisteks blogimise motiivideks, kindlasti on veel mitmeid väiksemaid kui suurimad võiks olla just ülal mainitud.

Mina tänan.

No comments:

Post a Comment