Saturday, October 22, 2011

8. nädal: Virtuaalmaailmad

Nädala ülesanne: Tutvu mõne vabalt valitud virtuaalmaailmaga (Second Life sobib, aga soovi korral võib ka mõni muu olla) ja kirjelda ajaveebis oma kogemusi.

Kui liigitada IRC jututoad virtuaalmaailmade alla siis olen olnud selles vallas tegev aastaid ning seda siiani. IRC kanal kus alaliselt figureerin siiski on natukene teistsuguse tähendusega. Tegemist on rohkem lihtsalt virtuaalse paigaga kus meie sõpruskond online's koos on. Tegemist ei ole niivõrd „virtuaalse“ asjaga, me kõik teame üksteist päriselus, ei toimu midagi rohkem kui suhtlus. Seepärast arvan, et virtuaalmaailmad on minu jaoks täiesti uus asi. Tõsi, kunagi sai paar aastat mängitud rollimängu MUDA. Peab tunnista, et mäng haaras päris endasse. Hetkel ei mäletagi täpselt mis mind sealt viimaks eemale kiskus – üldiselt vist reaalse elu pealejäämine. Igatahes otsustasin proovida ära kuulsa SecondLife (SL) virtuaalsuse.

Registreerimine, konto loomine ning kliendi paigaldamine ei valmistanud probleeme. On näha, et selle taga on inimesi, kes asjaga tegelevad – kõik oli läbi mõeldud ning muudetud sujuvaks. Samamoodi võib kiita kasutajaliidest või klienti või kuidas seda kõige õigem nimetada oleks? Kõik on lihtne ning esmakordsel kasutamisel (mis minu puhul vastas tõele) ei olnud asi keeruline, kõik suhteliselt loogiline. Nüüd aga asja enda juurde – elu virtuaalmaailmas. Vot ei tea, võimalik, et ma proovisin liiga vähe, aga tuleb ausalt tunnistada, et aastate tagune MUDA mängimine haaras mind rohkem. Au ja kiitus inimestele kes SL elu edasi veavad ja arendavad – aga kahjuks see minule isiklikult pinget ei paku. Ma saan pähe formuleerida huvitavama „virtuaalmaailma“ kui ma raamatut loen. Kas äkki ongi asi selles, et seal on kõik ette-taha ära tehtud ning sellega inimese enda fantaasialendu piiratud? Käisin läbi paar kohta, kuhu teleportida sai, selline tavaline multikas, tuletas meelde millegipärast vana kuulsat mängu Larry :)

Peale ca tunnist proovimist, helises mu telefon ning reaalne elu kutsus pubisse. Ilma kõhkluseta läks SL aken kinni. Tõenäoliselt on minu puhul hetkel veel reaalne maailm olulisem. Teistpidi pani mõtlema, et mõni inimene võib-olla on olukorras kus tal on võimatu kodust lahkuda, piiratud on temale päris elu kasutamine. Arvan, et SL on sellistele inimestele super väljund sotsialiseeruda sest seal neile ei kehti piiranud mis IRL olemas.

Mina tänan.

No comments:

Post a Comment