Saturday, October 22, 2011

9. nädal: Vaba tarkvara kui oluline eeldus

Nädala ülesanne: Kirjeldage ajaveebis enda kogemusi mõne vaba tarkvaratoote kasutamisega.

Vaba tarkvara ja Martin on sõbrad – suureks sõbraks said nad kusagil 2003. Nimelt sellest ajast kuni tänini olen kasutanud Linux operatsiooni süsteemi. Hetkel ei näe ka põhjust vahetamiseks. Rääkides Linuxist või õigemini GNU/Linux operatsioonisüsteemist siis erinevaid vabasid tarkvarasid on palju mida ma kasutanud olen.

Miks mulle meeldib vaba tarkvara? Mulle meeldib selle juures inimeste pühendumus, mulle meeldib mõtteviis ja mulle ei meeldi raha raisata asjadele milliseid (või samaväärseid) saab ilma rahata. Lisaks kõigele muule on see põnev. Väited, et OpenOffice pole võrdväärne MS Office tarkavarale ei pea ka 100% paika. Loomulikult mõlemal on oma head ja vead kuid neid tuleb endale teadvustada. Olen kirjutanud kahe kooli lõputööd (pluss kõik muud asjad) kasutades OpenOffice tarkvara – siiani pole midagi tegemata jäänud. Siin tõenäoliselt kumab sama probleem mis Eesti poliitikute vahel – enda reklaamimiseks üritatakse teist mustata. Üldine trend vist tõesti tundub olema, et vaba tarkvara kasutamisel tuleb hea tulemuse saamiseks (tarkvara töötamiseks vastavalt nõudmistele) natukene rohkem vaeva näha. Samas saab rõõmuga tõdeda, et selline asi on kadumas. Vaadates näiteks viimaseid Ubuntu distributsioone – enamus töötab juba laitmatult ning ilma igasuguste täiendavate tegevuste. Seejuures olles väga lihtne ja arusaadav kasutajale, nii paigaldus kui igapäevane kasutamine. Puudujääke on mõlemas maailmas ning erinevaid plusse samamoodi, tähtis on leida just konkreetsesse olukorda õige lahendus ning seejuures mitte karta vaadata lahendusi vaba tarkvara ridadest.

Kasutan igapäevaselt vaba tarkvara nii kodus (kusjuures pole ühtegi kommertstoodet koduseinte vahel kui ameti rüperaal kodus ei ole) kui ka töö asjus (enamasti Linux keskkondade administreerimine). Kui just ei toimu midagi väga revolutsionäärilist, ei plaani ka ümberkorraldusi. Teen vaba tarkvara loojate meele vähemalt õnnelikuks nende toodete kasutamisega.

Mina tänan.

No comments:

Post a Comment